Thursday, June 23, 2011

Kembali Dari Kesunyian yg Sementara....................

Begitu lama tidak menziarahi blog krn keadaan yg tidak mengizinkan...terasa keinginan hati yg membuak2 untuk mencoret sesuatu disepanjang kesuyian sementara ini tetapi apa yg kita mampu sebagai hambaNya...hanya merancang tapi Dia lah penentu segalanya...

meniti kehidupan yg adakalanya dipenuhi galak tawa bersama2 rakan...bila sendirian terasa diri ini terlalu hina disisiNya kerana terlalai drp mengingati Nya...semoga kita sentiasa di dalam redhaNya...amin...

di satu ketika minda bergerak memikir setiap luahan rakan2 tentang banyak perkara tetapi yg paling disukai tentang "CINTA"...

mereka berkata....
"kenapa tak nak bercinta?kita akn merasa bahagia bila ada insan yg menyayangi kita,mengambil berat akn kita...saya pun gembira bila saya dpt menyayangi dia"



hati ini berbicara bila lidah kelu untuk berkata2....
"alangkah indahnya bila cinta dan kasih itu diletak pd tempat yg selayaknya iaitu Allah dan Rasulullah s.a.w...
andai terleka ada yg mengingati...andai terlalai Dia sentiasa ada untuk kita taat sujud padaNya...Dia yg sentiasa setia disisi kita tp adakalanya manusia itu sendiri yg terlupa untuk setia pada yg satu...melupakn tugas sebagai khalifah di bumiNya...




Asyik mencari keseronokan dunia sehingga terlupa kemanisan syurga sedang menanti...aku menulis bukan untuk berbangga aku berjaya menolak cinta dunia tapi aku menulis kerana aku mahu menjadi pengingat kepada mereka yg terlupa kerana andai satu hari aku terlupa ada yg mengingati aku.....aku mahu kita saling ingat mengingati kerana aku tahu setiap manusia kadangkala tidak terlepas dari melakukan khilaf.....

"semoga aku,kamu,kita sentiasa didalam redhaNya"
Amin Ya Rabb


No comments:

Post a Comment